viernes, 29 de enero de 2010

Nou capítol: Comencem a posar el color


El primer pas per a començar a posar el color, és calcar el dibuix a sobre del fundent. En aquest cas, poc hi ha a calcar, però vull molta exactitud en els contorns, doncs els retrats han d'ésser fidels.
El primer paso para empezar a poner el color, es calcar el dibujo sobre el fundente. En este caso, poco hay para calcar, pero quiero toda la exactitud en los contornos, pues los retratos deben ser fieles.


Començo per un color carn opac, a pinzell. Quan es posa el color a pinzell, no es pinta arrastrant com en la pintura, sino que l'esmalt es reparteix a petits copets i amb un determinat grau d'humitat.
Empiezo con un color carne opaco, a pincel. Cuando se pone el color a pincel, no se pinta arrastrando como la pintura, sinó que el esmalte se reparte a pequeños golpecitos y con un determinado grado de humedad.



Ara aplico colors transparents.
Ahora aplico colores transparentes.



L'esmalt un cop sec i a punt per coure.
El esmalte una vez seco y a punto para su cocción.



El forn està a 900º C. Ja puc coure.
El horno marca 900º C. Ya puedo cocer.





Un cop cuit i refredat, procedeixo a lapidar les vores. Això és: amb una pedra de carborúndum, es rasquen els cantos , on per efecte del foc hi apareix una línia de calamina , negra, que cal eliminar, doncs a part d'aquesta línia ,es desprenen micro partícules també negres que poden arruïnar la peça.
Ara es torna a netejar la planxa amb aigua i bicarbonat, o amb aigua i detergent, secar-la, i ja puc anar per la segona capa de color.
Una vez cocido y enfriado, procedo a lapidar las orillas. Esto es: con una piedra de carborúndum, se rascan los bordes, donde por efecto del fuego aparece una línea de calamina, negra, que es preciso eliminar puesto que aparte de esta línea, se desprenden micro partículas también negras que podrían arruinar la pieza.
Ahora se vuelve a limpiar la plancha con agua y bicarbonato o con agua y detergente, secarla y ya puedo ir a por la segunda capa de color.




No hay comentarios: