martes, 13 de mayo de 2014

Cesc




Vaig entregar aquesta peça a principis d'abril i em venia de gust explicar-la una mica aquí, però el temps no és tant elàstic com voldria i , simplement, vaig penjar les fotos al facebook.
Avui disposo d'uns minuts .

En Cesc , el protagonista d'aquest retrat ho és també d'una personalitat encantadora. Metge i també músic. A més, amb una qualitat fantàstica a l'hora d'efectuar un retrat : guapíssim!

La Mireia, la seva esposa, volia regalar-li una peça que l'identifiqués i que fos molt original. Vàrem estar parlant i parlant.
Em va explicar la passió que en Francesc sent per la muntanya, també per la música i per la seva gosseta Baldufa, que l'escolta embadalida cada cop que toca la guitarra. I volia una imatge propera .Per això vàrem deixar de banda l'aspecte professional.
Vaig pensar que la muntanya podia quedar reflectida en la pedra , doncs aquesta pedra forma part d'una muntanya, n'és un petit fragment.
Llavors, vàrem triar la que millor ens aniria, la que ens oferís les superfícies idònies per a albergar els esmalts que li donarien el color, la vida, l'ànima.
I vaig començar.
La guitarra és una imatge un tant surrealista de la seva. Les cordes, de cloisonné d'argent en la part superior, formen petits cargols i s'adapten a les corbes de la pedra. A la part de baix, són de plata brunyible passant per sobre d'un pailló també d'argent i acaben entre els dits que les toquen.
El retrat és totalment realitzat en la tècnica coneguda com a pintura sobre esmalt. És la mateixa tècnica emprada en les miniatures , consistent en anar pintant amb un petit pinzell amb pintures vitrificables sobre una superfície previament esmaltada en un color opac.Es cou les vegades que convingui fins aconseguir les qualitats que volem.
I la Baldufa, aquesta preciosa jack russell, també està treballada de la mateixa manera.

M'ha agradat molt fer aquest retrat. Un retrat que uneix les meves passions : l'esmalt i les pedres .

No hay comentarios: